fbpx

Het begint bij een goede website

Social media is extreem populair. Daarom zetten er steeds meer bedrijven in op hun aanwezigheid op social media. Op zich is dat vaak een goede zet. Maar je weet nooit welk social media platform er binnen een jaar het meest populair gaat zijn. En vergeet niet, een pagina op social media is niet jouw eigendom. Daarom doe je er het best aan om eerst te zorgen voor een goede website. Als je daarna inzet op social media moet het je bedoeling zijn om zoveel mogelijk mensen naar je site te lokken. Zo zijn je inspanningen op social media nooit tevergeefs geweest.

Wat houdt een goede website juist in? Dat hangt af van jouw bedrijf, je doelstellingen en je ambities. In B2B is lead generation bijvoorbeeld belangrijk. In dit geval moet een website omzet opleveren! Je vindbaarheid op google daarentegen zal in elk geval heel belangrijk zijn. Een chatbot met artificiële intelligentie daarentegen zal niet voor elk bedrijf noodzakelijk zijn, maar in vele gevallen kan een echt slimme chatbot zorgen voor veel besparing op personeelskosten. Denk maar aan de verlichting voor customer service of de extra ondersteuning voor de verkoopafdeling.

Bij IM Creative zijn we mee met de laatste nieuwe snufjes. Verder kunnen wij zorgen voor alle ontwikkelingen en koppelingen die je maar kan bedenken. En dat voor een betaalbaar bedrag. Heb je zelf geen idée wat er allemaal mogelijk is in je sector? Daar kunnen onze experts je wel wegwijs bij maken hoor!

Hoe moet je bedrijf efficiënt inzetten op social media?

Social media beheer

Veel managers en zaakvoerders hebben te weinig tijd voor zich constant bezig te houden met social media. Toch heeft onderzoek uitgewezen dat een regelmatige aanwezigheid op social media noodzakelijk is voor het bouwen van een sterk merk… Hoe meer men je bedrijf tegenkomt, hoe minder snel je vergeten wordt! Een frequentie van 3 keer per week is hiervoor aan te raden. Hierin kan IM Creative u zeker ondersteunen. Dit kan op vlak van het beheer zelf, het posten van social media berichten, het creëren van blogposts, infografics, social media films, het plaatsen van advertenties, enzovoort.

 

Social media coaching

Wil je zelf je social media beheren maar weet je niet juist hoe je dit op een optimale manier doet? Of wil je eerder weten hoe je efficiënte advertenties opzet online? Wil je weten welk social media kanaal interessant is voor welk publiek en welk doel? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. We kunnen zorgen voor een één-op-één coaching, waardoor je goed begeleid wordt en waar we wekelijks een rapportage opstellen, met duidelijke doelstellingen. Zo garanderen we dat je na een maand van coaching de resultaten reeds zult merken!

Social media monitoring

De aanwezigheid van social media in ons dagelijks leven valt niet meer weg te denken. Toch is dit niet enkel rozengeur en manenschijn voor ondernemers. In tegendeel, er wordt regelmatig ook hard uitgehaald naar bedrijven. Op dat soort momenten is het cruciaal dat je zulke negatieve berichten opvangt en hier op een gepaste wijze op reageert. Maar vaak weten bedrijven het nog niet eens dat er over hun gepraat wordt. Via social media monitoring word je constant op de hoogte gehouden als ergens je naam, de naam van je concurrenten of belangrijke zoekwoorden vermeld worden. Dit is een ideale eerste richting reputatie management. Meer interesse in social media monitoring? Contacteer ons dan snel en ontdek waar jij vaak vermeld wordt!

Lead Generation

Een website moet verkopen. En daarvoor heb je dus een goede website nodig!

Hoe zorg je er voor dat je meer leads binnen krijgt op je website? Simpel.

  • Zorg dat er genoeg volk terecht komt op je website. Dit kan uiteraard door naamsbekendheid. Maar ook via een goede ranking op google, of door advertenties op google of via social media.
  • Via goede analyse tools kun je identificeren welke bedrijven je website hebben bezocht en welke pagina’s ze bekeken hebben. Perfecte bedrijven om te prospecteren dus!
  • Een chatbot die getraind is op lead generation kan ook meerdere leads aantrekken.
  • Zorg voor goede content op je site. Denk hierbij aan blogposts, video’s, infografics, whitepapers en downloadbare e-books.
  • Zorg voor een digitale sales-funnel.

Ook hiervoor is IM Creative de ideale partner!

Content is king!

Het kan niet genoeg herhaald worden… Goede content die in verband staat met een goede branding en identiteit is zo extreem belangrijk! Als men aan jouw sector denkt, dan moet men spontaan aan jouw denken…

Verder kan je met goede content niet alleen jouw kennis van een bepaalde markt etaleren, je kunt ook nog eens potentiële klanten aantrekken. Denk maar aan een gratis whitepaper die men kan downloaden. Dat kan op zijn beurt weer zorgen voor de contactgegevens van mensen die geïnteresseerd zijn in hetgeen jij ze aanbiedt. Een uitgelezen kans om deze als klant aan te trekken toch?

Heb je hulp nodig bij het creëren van goede content? Dit kan in vorm van een blogpost, een simpele foto, een cartoon, een filmpje… Hier kan IM Creative je zeker in ondersteunen!

Google is queen!

“If it isn’t on Google, it doesn’t exist”. Dat zijn de woorden van Jimmy Wales, oprichter van Wikipedia. En dit klopt ook. Het werkwoord “googelen” wordt niet voor niets zo vaak gebruikt! Dit is standaard geworden in de huidige maatschappij. Als we ergens het antwoord op willen weten, dan zoeken we het op in Google…

Juist daarom is zichtbaarheid in Google een heel belangrijke marketingstrategie en een belangrijke bron aan verkeer naar je website.

Die vindbaarheid kan je eerst en vooral creëren via Search Engine Optimisation, of in het kort SEO. Lukt dit nog niet onmiddellijk, dan kun je ook je plaats kopen via Search Engine Advertising, SEA. Als Google Partner zijn wij bij IM Creative hier heel sterk in. Heb je advies of coaching nodig? Wij ondersteunen je graag!